تبلیغات و اعلام مزیت های استان، راهی برای جذب سرمایه گذاران

استاندار کردستان در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، بر لزوم تبلیغات و اعلام مزیت های استان برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

 

 


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی در این جلسه خاطرنشان کرد: استان ما به دلیل کمتر شناخته شدن از سوی سرمایه گذاران، به تلاش و ایجاد جاذبه بیشتری برای جذب سرمایه گذار، نیاز دارد و در این راه باید تبلیغات بیشتر شود و مزیت های استان نیز اعلام گردد.

وی کوتاه کردن فرآیندهای اداری را یک مزیت مهم عنوان کرد و از دستگاه های اجرایی استان خواست فرآیندهای اعلام شده را بازبینی کنند و با سطح بندی نوع درخواست ها، مدت زمان لازم برای استعلام ها را تعیین و به تفکیک اعلام نمایند.

زاهدی ضمن تاکید بر لزوم دقت و سرعت عمل دستگاه های اجرایی در بررسی درخواست های سرمایه گذاری که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مطرح می شود افزود: لازم است تاخیرهای مشتریان در پیگیری درخواست ها نیز در سامانه ثبت شود.

وی با اذعان به جدید بودن سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان، از دستگاه های ذیربط خواست تا با بررسی دقیق آن اصلاحات مورد نیاز را شناسایی و به مرکز خدمات اعلام کنند.

در ادامه این جلسه به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر جذب 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال جاری از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، اشاره شد و استاندار با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه های استان برای جذب سهم 225 میلیون دلاری کردستان، تکلیف کرد، همه دستگاه های استان طرح های خود را با اولویتبندی، به منظور ارائه به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، طی 15 روز آتی در اختیار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قرار دهند.     

19 مرداد 96