فرماندار دهگلان اتمام سریع خط ریل آهن به نفع توسعه استان وشهرستان است

فرمانداردهگلان گفت: اتمام خط ریلی می تواند در توسعه استان وشهرستان سهم خوبی داشته باشد وخواستار تسریع دراتمام آن شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ یحیی نظری فرماندار شهرستان دهگلان گفت:شهرستان دهگلان با توجه به موقعیت و همجواری به مرکز استان کردستان و مراکز استانهای همدان، زنجان و کرمانشاه  از ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه برخوردار است.
  وی با اشاره به خط ریل آهن گفت: ریل گذاری خط آهن به اتمام رسیده ودر محدوده شهر ایستگاههای  ایست و بازرسی در حال احداث است .

نظری با اشاره به محدوده مسیر قروه به همدان گفت: دراین مسیر خط ریلی 10 کیلومتر کمتر کار شده که هرچه سریعتر تمام شود زیرا می تواند به توسعه استان وشهرستان کمک کند.

 فرماندار دهگلان با اشاره به راهها و جاده های شهری و روستایی دهگلان گفت حدود 53 کیلومتر جاده های بین شهری و188 کیلومتر جاده های روستایی آسفالت شده است.

 وی درادامه گفت: جاده 18 کیلومتری دهگلان به بلبان آباد  که مسیر پرتردد ومحل اتصال دهگلان به موچش وکامیاران است باید تعریض شود زیرا محل حادثه خیز است که باید توجه ویژه شود.

نظری همچنین با اشاره به جاده دهگلان وحیسن آباد گفت:این جاده هم نیاز به توسعه دار و مابقی جاده های سنندج به دهگلان ودهگلان به قروه دوبانده است وتنها کمربندی دهگلان نیاز به اعتبار دارد که اگر کمربندی احداث شود بخشی از حوادث جاده ای کاهش می یابد.

فرماندار دهگلان در ادامه گفت: بیش از 60 درصد جاده های روستایی آسفالت شده اند و حدود 20 کیلومتر راه شوسه و13 کیلومتر راه خاکی درشهرستان وجود دارد.

 نظری گفت: درحوزه راه روستایی مطالبات زیاد است و مشکل زیادی وجود دارد  و اعتبار ناچیز جوابگوی مشکلات جاده هنای روستایی شهرستان نیست وبه اعتبار جهشی نیاز داریم.

 وی درادامه گفت: با محاسبات انجام شده برای آسفالت جاده های روستایی با اعتبارات استانی  تملک دارائی وماده 180  وگاها تخصیص ها  خیلی کم است در سال گذشته تخصیص ماده 180 نداشتیم وتخصیص تملک دارائی کمتر از 50 درصد بوده  وبا این اعتبار سالها طول خواهد کشید که جاده های روستایی آسفالت شوند.

فرماندرا دهگلان  با اشاره به معادن شهرستان گفت:تردد حمل ونقل معادن باعث مشکل وتخریب جاده ها شده اند وسازمان صنعت ومعدن در این راستا کمک کند و بخشی از پروژه راه سازی را برعهده بگیرد وبه طور ویژه برای جاده های روستایی درحوزه معادن بخشی از اعتبارات روستایی را به خود اختصاص دهد.

نظری با شاره به حوزه شهرسازی دهگلان گفت: علیرغم اینکه دهگلان از سال 60 از روستا به شهر ارتقاء یافته اما هنوز بافت شهری کامل پیدا نکرده و به دلیل پایین بودن اعتبارات وپایین بودن در آمد شهرداری از زمان تبدیل شدن به شهرستان درسال 87 از لحاظ زیر ساخت شهری مشکل دارد.

وی افزود: در بحث استقرار دستگاههای اجرایی مشکل داریم ودرسفرهای استانی دولت به استان  برای سایت اداری قول مساعد داده شده که زمین را تملک کنند  که تاکنون عملی نشده است.

6 آبان 95